Vive tuam vitam. Lev ditt liv!

Så där ja.. vågar ni tro på att jag börjar om på nytt... blev som mycket blajja i den andra bloggen så tappade lusten att skriva.. vill ju inte verka skitzo liksom.. ena dagen suger livet o nästan dag lever livet för fullt...

Och jag har gjort en del omvändningar sen ni hörde från mig senast... Jag lessnade på livet och tyckte mitt förhållande var bajs.. jag packade mina grejer, gjorde barn ledsna, jag själv var knäckt, kenta var knäckt.. men jag hade en panik som inte gick att bota.. Men ingen drama, inga bråk, lugnt och sansat, förståelsen fanns, vi båda hade stort stöd av vänner och varandra... Men så kom jag till en punkt där jag stannade upp och frågade mig själv om det var värt det.. Jag och Kenta har nog aldrig någonsin varit så överrens om hur bisarrt livet var, vad vi gjort fel mot varandra, vad vi sagt som sårat... efter ett jävligt bra samtal i telefon kom vi överrens om att bygga upp allt, på nytt, noga att hålla våra brister och frustrationer i schakt.. han sa "jag hoppas du hittar hem igen.. du får väl överraska mig." Jag tänkte "här ska det bli filmdrama, jag ska sätta mig och mitt barn i en taxi och åka hem, ställa mig utanför dörren me mitt barn i armen, släppa väskorna och sen kramas för glatta livet.. sagt o gjort, taxin var beställd, tills ungen börjar krampa i vänster arm.. SHIT! feberkramp var min första tanke, upp med ungen, trycka i vatten, söka kontakt, ingen kontakt.. okej.. andas.. ställ på golvet, tvinga hjärnan att tänka på annat.. pffeuuu... ungen står, ungen tittar... men pratar inte.. förmodligen trött tänker jag.. klär på, sätter i vagnen.. taxin står o väntar, ner, ungen sägger "ojj va kallt".. bra, vi kan åka hem... upp med ungen ur vagnen... "oj" får hon ur sig och en kaskad spya av slem dyker upp... "ehm... du kan typ köra till sachsska säger jag till chauffören.. ringer kenta "jag skulle överraska dig.. men är på väg till barnakuten... kommer du in?"...

Kenta kommer in och nu snackar vi dramafilm!!! värsta kyssen och kärlek vid första ögonkastet... idag är jag nog den lyckligaste som finns, fri som en fågel, men ändå fångad av kärleken i mitt liv <3


Till vardag och mindre romantik.. sitter på jobbet.. tröttare än tröttast... jobbar till 07.00 imorn.. gush!
haft en skitmysig dag med emma idag.. ingen stress utan lugn o ro och bara trevligt.. åkte till forum imorse me ungarna, käkade burger, shoppa lite på hm... hem, och la oss allihopa i emmas säng, hör o häpna, Mathilda o Novalie somna bredvid varann, utan tjaffs... okej... några "heeeej" till varann va det kanske.. men de somna och både jag o emma somnade nog leendes båda två av lättnad.. vi båda målade nog upp värsta kaos scenen där tjejerna skulle dra varann i håret och skratta o leka.. men icke sa nicke :) Sen åt vi varma mackor och sen en shopping tur på coop... och min plånbok är borta.. kul va? GRRRRRR!!! Hoppas den ligger i leksaks butiken...

Nää nu ska jag kolla lite tv.. lär väl dyka upp nåt inlägg under natten.. har fortfarande ingen aning om hur jag ska hålla mig vaken... *gäsp*

Kommentarer
Postat av: Novalies mamma

Kul att du börjat blogga igen... och designen är verkligen grym... kag vill vokså ha en ljus och fin =(...



Pussssssss

2010-03-03 @ 07:52:46
URL: http://emmamadelenemilia.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Karro, karro, karro! Jag saknar dig och dina upptåg! : )

2010-03-03 @ 10:37:58
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0